جناب تلویزیون! خورشيد دم غروب ، آفتاب صلات ظهر نميشه...
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۲۷۷۶
عصرایران؛ مصطفی داننده- حدود 800 هزار نفر پای گزارش عادل فردوسیپور در اینستاگرام AFC نشستند. البته این عدد در زمانیهایی به 500 هزار نفر هم میرسید اما به هر حال تعداد بالایی است. تعداد دنبال کنندگان صفحه فارسی AFC به نزدیکیهای دو و نیم میلیون نفر رسید.
همه این اتفاقات نشان میداد که بخشی قابل توجهی از مردم عادل فردوسیپور را دوست دارند ودلشان برای او و گزارشهایش تنگ شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
از کنار این 800 هزار نفر به سادگی عبور نکنید. این افراد میتوانستند به صورت رایگان و بدون هیچ زحمتی، فینال جام باشگاههای آسیا را از تلویزیون ایران ببینند اما این کار را نکردند و بازی با صدای فردوسیپور گوش کردند. گزارشگری که الحق و الانصاف یک سروگردن از همه گزارشگران تلویزیون بالاتر است.
از آن سو مدیر شبکه سه سعی کرد با لطایف الحیل، مردم از صفحه اینستاگرام AFC به پای تلویزیون بکشاند. حضور علی پروین و و کنایهاش به فردوسیپور از جمله این کارها بود.
این دست و پا زدن مدیر جوان شبکه سه و البته مجری جوان فوتبال برتر، نشان داد که کارشان میلنگد. اگر واقعا مسیر درستی را طی کردهاند، چرا باید از یک لایو زنده این همه به وحشت بیفتند؟
AFC با یک پخش زنده اینستاگرامی که در بسیاری از زمانها بیکفیت هم بود، چهار ستون صداوسیما را به لرزنده انداخت. الان معلوم شد که چرا صداوسیما به دنبال در اختیار گرفتن شبکه نمایش خانگی است.
شبکه نمایش خانگی هم سریال دارد و رئالیتی شو و این برای صداوسیما با آن بودجه نجومی قابل قبول نیست. مدیران تلویزیون فقط میخواهند خودشان باشند و لاغیر. آنها میگویند در این اتوبانی که ساخته شده است، حق ندارید با ماشینهای خودتان بیاید. اتوبوس ما هست و همه را جابهجا میکند. حالا کولر ندارد و پنجرهاش باز نمیشود، اشکال ندارد. مهم این است که همه در مدار هستیم.
شاید در دهه 70 و 80 این تفکر جواب میداد اما حالا با وجود شبکههای اجتماعی، داستان کمی فرق کرده است. مردم دیگر با ماشینهای شخصی و با کیفیت خود به دل جاده میزنند و از کنار اتوبوس قدیمی صداوسیما رد میشوند و یک بوق هم برایش میزنند.
من اگر جای رییس صداوسیما بودم، همین امروز راه خروج را به فروغی نشان میدادم. دلیل آن همچون روز روشن است. این مدیر جوان کاری کرده است که حتی یک لایو اینستاگرام تبدیل به یک رقیب جدی برای تلویزیون شود. این مدیر جوان کاری کرده است که بسیاری از مخاطبان شبکه سه تلویزیون، دیگر پای برنامههای فوتبالی این شبکه نشینند.
البته این را بگویم که اگر من رییس صداوسیما بودم، فروغی بدون سابقه را مدیر شبکه سه نمیگذاشتم.
کار سختی نبود. میشد با گفتمان مسئله عادل را حل کرد اگر کمی مدیریت چاشنی کار بود. نه تنها عادل را حفظ نکردند، بلکه با یک برنامه کاریکاتوری از نود سعی کردند جای او را پر کنند. به قول محمد ابراهیم(محمدعلی کشاورز) فیلم مادر:«خورشيد دم غروب ، آفتاب صلات ظهر نميشه». تا خود فردوسیپور هست مردم یر بار بدل او نمیروند.
پرسپولیس فینال آسیا را باخت درست مثل تلویزیون. فردوسیپور، برنده واقعی فینال آسیا بود. او نشان داد که باید در مدار مردم باشیم نه مدیرانی که میآیند و میروند.
بیشتر بخوانید: پرسپولیس ۱- اولسان ۲ / گزارش گلها با صدای عادل فردوسی پور (فیلم) علی فروغی و این همه محبوبیت؟! فردوسیترین روز فردوسیپور ؛ کم فروغترین روز صداوسیما لینک کوتاه: asriran.com/003C6Wمنبع: عصر ایران
کلیدواژه: فردوسی پور فروغی فردوسی پور شبکه سه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۲۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سریالهای جدید آنتن را پررونق میکنند؟
به گزارش قدس آنلاین، پخش سریالهای جدید تلویزیون با «آقای قاضی، شعبه ۱۲۱» از امشب کلید میخورد. این مجموعه که توسط کارگردان جوانی به نام «سجاد مهرگان» ساخته شده، با نقشآفرینی تماشایی «بهزاد خلج» در نقش آقای قاضی، بازخوردهای خوبی در فصل اول داشت و پس از تأخیری طولانی برای ساخت فصل دوم، از امشب به آنتن شبکه دو میرسد و پخش آن به صورت هفتگی و پنجشنبهها و جمعهها خواهد بود.
در این فصل، آقای قاضی به پروندههایی پیچیدهتر با موضوعاتی مختلف خواهد پرداخت و وارد شعبه جدید ۱۲۱ میشود که با داستانهایی متفاوت به جنبههای دیگری از آموزههای حقوقی میپردازد.
با پایان فصل پنجم سریال تماشایی «نون خ»، یک درام معمایی امنیتی جایگزین این مجموعه کمدی در شبکه یک میشود. سریال «رخنه» تولید جدید مرکز سیمافیلم با محوریت هوافضا و با هدف نمایش توان علمی و دفاعی کشور، از شنبه شب هفته آینده راهی آنتن میشود. قصه این سریال ۳۰قسمتی درباره گروهی از دانشمندان کشورمان است که روی موشکهای ماهوارهبر و فضایی تحقیق میکنند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان مواجه میشوند. کارگردانی این مجموعه را علی غفاری و حمیدرضا لوافی بر عهده دارند. علی غفاری پیش از این «بچه مهندس» را ساخته بود و علاقهمندان به این سریال احتمالاً فضایی مشابه همان مجموعه را در «رخنه» تجربه خواهند کرد.
یک کمدی در انتظار مخاطبان شبکه ۳
در میان سه شبکه اصلی که بار تولید سریالهای تلویزیون را به دوش میکشند، شبکه سه همچنان مشغول پخش «هفت سراژدها» است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه نشد. این درام امنیتی پلیسی که ابوالقاسم طالبی، کارگردان فیلم «قلادههای طلا» سالها درگیر ساخت آن بود، به عنوان سریال نوروزی امسال به آنتن رسید اما نتیجه آن چندان مطلوب ذائقه مخاطبان نبود و آمار مخاطبانش ۲۲درصد اعلام شد. پس از این سریال که به نظر میرسد پخش آن تا اواخر اردیبهشت ادامه یابد، یک مجموعه کمدی، اوقات فراغت شبهای ماه پایانی بهار را برای مخاطبان شبکه سه پر میکند.
سریالی که قرار بود در فهرست نوروزی این شبکه قرار گیرد، پس از سریال روی آنتن این شبها، پخش میشود. «بدل» به کارگردانی علی مشهدی که در مراحل پایانی تدوین و صداگذاری است، جایگزین «هفت سر اژدها» خواهد بود. مسعودی که پیش از این سریال «نوروز رنگی» را برای شبکه پنج در نوروز سه سال پیش ساخته بود، قصه طنز دیگری را با بازیگران کمدی شناخته شده، در کنار چند بازیگر جدید دیگر روانه آنتن خواهد کرد.
روی دور قصههای پلیسی
با قطعی شدن سریالهای جایگزین مجموعههای نوروزی سه شبکه اصلی تلویزیون، چند سریال دیگر هم در حال تولید قرار دارند و یا مراحل نهایی را برای پخش طی میکنند. جواد افشار که با ساخت «گاندو» ید طولایی در تولید آثار معمایی و پلیسی پیدا کرده، «ناریا» را در دست ساخت دارد که عاشقانهای با تم پلیسی است. قصه این سریال در ایران و خارج از کشور میگذرد و درباره یک دختر نخبه و دانشمند ایرانی است که در اوج شکوفایی علمیاش بهدنبال اختراعی جدید میرود. در این میان، گروهی از تبهکاران و گانگسترهای داخلی و خارجی وارد ماجرا میشوند، اما قصه از آنجا جذاب میشود که در این مسیر، یکی از تبهکاران عاشق این دختر میشود.
احمد معظمی هم پس از «خانه امن» سراغ قصه پلیسی دیگری به نام «هشت پا» رفته است که این روزها در سکوت خبری، فیلمبرداری میشود و احتمالاً در جدول پخش سریالهای تابستانی تلویزیون قرار خواهد گرفت.
بزم تابستانی جعبه جادو
از آنجا که موضوعات روز، جزو اولویتهای مدیران تلویزیون برای سریالسازی قرار دارد، سریال «رویان» به کارگردانی داوود بیدل هم در دست ساخت است که با محوریت پژوهشگاه رویان به دستاوردهای علمی در این پژوهشگاه میپردازد.
سروش محمدزاده هم تصویربرداری «غریبه» را با بازی پژمان بازغی و حمید گودرزی در ترکیه پیش میبرد. داستان این سریال درباره یک جوان نخبه داروسازی است که در آستانه ازدواج، براساس شواهدی احساس میکند همسر مرحومش که سه سال پیش در دریا غرق شده، زنده است. مصطفی در جستوجوی این راز با داستانهای عجیبی مواجه میشود.
با پایان فیلمبرداری سریال «مهیار عیار» که مجموعهای تاریخی درباره دوران صفویه است و کارگردانی آن را سیدجمال سیدحاتمی برعهده دارد، به نظر میرسد این مجموعه تاریخی ۳۰قسمتی جزو آثار در اولویت پخش شبکه دو باشد. این سریال هم قرار بود در فهرست نوروزی این شبکه جا بگیرد
اما این اتفاق نیفتاد.
در میان سریالهای جدید تلویزیون که سهم کمدیها نسبتاً کم است، فصل دوم مجموعه طنز ۹۰ شبی «چرخ گردون» به کارگردانی جواد مزدآبادی با نقشآفرینی حمید لولایی در دست تولید قرار داد.
سریالهای دیگری همچون «مادر سوجان» که قصه چند نسل را در خطه گیلان در ۶۰ قسمت روایت میکند، سریال «طوبی» که سعید سلطانی، کارگردان «ستایش» آن را در شهرک غزالی جلو دوربین برده و مضمون آن با پیادهروی اربعین پیوند میخورد، «فراری» که در دو فصل ساخته شده و کارگردان جوان آن «امیر داسارگر» از فیلمسازان جشنواره عمار، نگاهی آزاد به زندگی یکی از شهدای مدافع حرم دارد یا «جان برادر» با موضوع شکلگیری گردان زرهی ۷۷ خراسان که قصه آن را پرویز شیخطادی با بازی آرش مجیدی جلو دوربین برده است، از سریالهای تابستان امسال تلویزیون خواهند بود.